5 rzeczy, które musisz wiedzieć prowadząc firmowego Snapchata

Nie da się ukryć, że Snapchat rozwija się mocno i stanowi nie lada konkurencję dla innych mediów społecznościowych. Młodzi ludzie masowo uciekają do snapowania (byle nie spotkać na Facebooku swoich rodziców), a marketerzy i piarowcy wyczuwają obiecującą ławicę klientów. Jak tę ławicę okiełznać? Oto pięć prostych wskazówek.

  1. PROMUJ SNAPCHATA W INNYCH MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Sinsay, DeeZee, Yeah Bunny czy Biżuteria YES zapewniają swoim fanom na Snapchacie materiały exclusive, czyli zniżki, kupony rabatowe czy kody promocyjne. Działania te promują w innych mediach społecznościowych, wszak Snapchat nie posiada jeszcze rozbudowanego systemu reklamowego. Snapowe materiały exclusive zapowiada na innych kanałach marki m.in. PLNY LALA.

  1. POZNAJ SŁABE STRONY NARZĘDZIA

Obsługa konta na Snapchacie nie należy do łatwych zadań. Jeżeli planujesz wdrożyć to medium dla swojej marki, dobrze przemyśl, kto będzie się tym zajmował i realnie oceń możliwości czasowe tej osoby. Snapchat wymaga uwagi i poświęcenia, a młoda grupa odbiorców gwarantuje, że moderatorzy nie nudzą się o żadnej porze dnia i nocy.

  1. SKUP SIĘ NA PRZEKAZIE

Snapy wydają się być ulotne, ale ich wartość marketingowa jest nieoceniona. Albert Stęclik, Strategic Planner w VML Poland zwraca uwagę na to, że każdą treść na Snapchacie odczytujemy świadomie i z zamiarem - po kliknięciu. „To bardzo ważna cecha Snapchata. Sytuację tę możemy porównać do znajdowania w skrzynce na listy ulotek reklamowych oraz listu w kopercie. Ulotki wyrzucamy od razu, list otwieramy, jesteśmy uważni przy jego czytaniu, zaciekawieni poświęcamy mu czas i uwagę.” - komentuje Stęclik. „Marketerzy muszą się podwójnie starać” - dodaje.

  1. DOBIERZ CZAS KOMUNIKOWANIA

Na Snapchacie nie trzeba komunikować cały czas. Dla brandów, które mają potrzebę „nadawania” jedynie w czasie eventów czy innych akcji specjalnych, Snapchat jest doskonałym narzędziem przekazu komunikatu. Snapowe konto można też oddać w ręce Influencerów (tak jak robią to Orange czy Pepsi) docierając tym samym do ich obserwatorów i zwiększając atrakcyjność profilu.

  1. WYKORZYSTAJ RANKING

Pokaż się w rankingu Hash.fm, czyli na liście generowanej przez zainteresowanych nią użytkowników. Jeżeli marka ma się dobrze na Snapchacie, można ją zgłosić wypełniając poniższą instrukcję. Po weryfikacji brand wskakuje w należne mu miejsce. Ranking nie jest więc obiektywny, ale można go wykorzystać jako narzędzie promujące markę.

Szybki rozwój Snapchata gwarantuje, że do tego tematu będziemy wracać często. Nowe aktualizacje otworzą kolejne, warte poznania możliwości. Jako wielka fanka nowości przyznam, że nie mogę się ich doczekać!