Fashion Talks x HUSH Warsaw rozpoczęło dyskusję o biznesie mody w Polsce

Pierwsza edycja Fashion Talks x HUSH Warsaw, forum skupiającego specjalistów branży mody w dwa dni skupiła ponad trzystu słuchaczy udowadniając, że o modzie warto mówić i myśleć uważniej.

Wydarzenie, które odbyło się 7 i 8 maja na Zamku Królewskim w Warszawie było częścią już 8. edycji targów HUSH Warsaw. „Edukacja w modzie to dla mnie misja społeczna” – podkreślała Olka Kaźmierczak, pomysłodawczyni cyklu spotkań Fashion Talks i założycielka akademii Fashion PR Talks. „To dobry znak, że rozmowy o modzie w Polsce cieszą się tak dużym zainteresowaniem” – mówiła pierwszego dnia forum Magda Korcz, współzałożycielka HUSH Warsaw, witając ponad dwustuosobową publiczność forum. „Jestem dumna z Fashion Talks x HUSH Warsaw i cieszę się, że działalność HUSH Warsaw zmierza również w stronę edukacji branży odzieżowej. Życzę Wam jak najwięcej poważnych rozmów o modzie” – dodała Anna Pięta, druga połowa duetu kreatywno-biznesowego HUSH Warsaw.

Podczas forum rozmawiano m.in. o źródłach finansowania marki w branży mody, metce made in Poland czy marketingu i wpływie trendów na sukces komercyjny marki. Na scenie a wystąpili eksperci biznesu mody: specjalistka ds. marketingu Monika Kapłan, Karolina Gadzimska – do niedawna Dyrektor PR popularnej polskiej marki La Mania czy Celestyna Lendo-Zachariasz i Diana Okular – e-commerce’owy zespół Allegro z kilkuletnim doświadczeniem w sprzedaży mody online w Polsce.

Od lewej: Tomasz Szymański (agencja beginning) i Monika Kapłan (PINK CIGARETTE), fot. Filip Okopny

Według Pauli Pul i Michała Kulki z LAWMORE branża mody w Polsce nie jest zorientowana w możliwościach finansowania. Wciąż najbardziej niedocenianym finansowaniem przy dobrze napisanym biznesplanie są banki, fot. Filip Okopny

W dyskusji o polskim guście i metce made in Poland głos zabrały Ania Terej (Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw) i ilustratorka Olka Osadzińska, fot. Filip Okopny 

O polskim biznesie mody rozmawiano w gronie: Ania Kruk (dyrektor kreatywna), Anna Pięta (HUSH Warsaw), Magda Korcz (HUSH Warsaw), Andrzej Tucholski (bloger), fot. Filip Okopny 

Zwieńczeniem dwudniowej debaty o polskiej branży mody były panele dyskusyjne poświęcone przyszłości rynku mediowego w Polsce czy biznesu w ogóle. Prelegentkami paneli były m.in. projektantka Ania Kuczyńska, redaktor naczelna serwisu VUMag.pl Grażyna Olbrych, ilustratorka Olka Osadzińska czy Dyrektor Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw Ania Terej. Prelegentki zgodnie doszły do wniosku, że polskiej modzie potrzebne jest wsparcie instytucji pozarządowych oraz profesjonalizacja. Tylko w tak pomyślanej strukturze będzie można z powodzeniem łączyć modę i biznes.

Pomysłodawczyni Fashion Talks i założycielka akademii Fashion PR Talks Olka Kaźmierczak z prezentacją o budowaniu startegii komunikacji, fot. Filip Okopny

Wystąpienie Agnieszki Polkowskiej, jednej z niewielu specjalistek od trendów w branży mody w Polsce odpowiadało na pytanie: jak korzystać z trendów, by budować silną i komercyjną markę w branży mody. W tym wypadku ważne jest zrozumienie, że moda to papierek lakmusowy nastrojów społecznych. Sama marka aby osiągnąć sukces powinna działać globalnie a myśleć lokalnie, fot. Filip Okopny

„Prasa musi zmienić swoją formułę" – mówiła Justyna Duszyńska (Fashion Post) w rozmowie z dziennikarką Anną Konieczyńską i redaktorką naczelną VUMAG.pl Grażyną Olbrych, fot. Filip Okopny

Autorka książki „Modni. Od Arkadiusa do Zienia" Karolina Sulej postulowała – mówmy o modzie poważniej! – od lewej: Anna Pięta (HUSH Warsaw), Karolina Sulej, Ania Kuczyńska (projektantka), Gosia Boy (blogerka)

W dwudniowym forum Fashion Talks x HUSH Warsaw wzięło udział prawie 300 osób – PR-owców, marketingowców i właścicieli firm z branży mody, fot. Filip Okopny

Link do nagrań z wydarzenia: https://www.facebook.com/groups/FashionPRTalks

Pobierz e-booka o polskim biznesie mody: http://fashionprtalks.pl/e-book

Ilustrację tytułową wykonała Elena Ciuprina