Na Art&Fashion Forum nagrodziliśmy tych, którzy mają talent i potrafią go sprzedać

Znamy nazwiska pięciu zwycięzców Art&Fashion Forum w Poznaniu, którzy już od stycznia 2017 r. będą szlifować biznesowe umiejętności w akademii Fashion PR Talks.

Festiwal zapoczątkowany w 2006 r. przez Grażynę Kulczyk w tym roku obchodził swoje dziesięciolecie. Temat wydarzenia, „Different=Irreplaceable”, opowiadał o osobowości twórcy jako źródła inspiracji – czasem dziwnych, mrocznych – tych, które nie zawsze nadają się na okładkę pisma mody lub do edytorialu o najgorętszych trendach na jesień-zimę. 

Gościem honorowym X edycji AFF było SHOWStudio, jedna z najbardziej rozpoznawalnych agencji kreatywnych w branży mody, a kuratorem festiwalu Nick Knight – założyciel SHOWStudio, fotograf, pionier filmu modowego, współpracował z Yohji Yamamoto, Johnem Galliano, Alexandrem McQueenem i takimi markami jak Christian Dior, Lancôme, Swarovski czy Yves Saint Laurent. 

Dzięki dyrektorowi artystycznemu festiwalu, WP Onakowi, oraz za sprawą sześciu mentorów: Olki Osadzińskiej, Adama Plucińskiego i Marty Wajszczyk, Marka Fasta, Anny Orskiej i Piotra Zachary, Art&Fashion Forum po raz dziesiąty stało się kreatywnym eksperymentem, podczas którego zachęcano uczestników do przekraczania granic „Co inni powiedzą?”, „Czy mój profesor z ASP by to zaakceptował?”, „Czy ktoś zechciałby opublikować ten tekst?”.

Laboratoryjna sytuacja poskutkowała pracami, jak te wyróżnione przez nas w tym roku.

Nagroda Fashion PR Talks, wsparcie biznesowe w postaci eksperckich warsztatów z biznesu mody, ma dać twórcom narzędzia, które pozwolą im sfinansować niezależność artystyczną. Jak mówi sam Nick Knight: „Spraw, żeby Twoja kariera była Twoim głosem i zainwestuj w siebie tak, jak inwestuje się w biznes”.

Zwycięzców wybieraliśmy według prostego klucza. Chcieliśmy nagrodzić tych, którzy nie tylko mają talent, ale również potrafią go sprzedać. 

Kategoria Fashion Design: Jagoda Bartczak – za kompleksowe podejście do projektu i myślenie o sobie-projektancie jak o części czegoś większego.  

Kategoria Fashion Jewellery: Tomasz Kargul – za hołd złożony polskiej pruderyjności w postaci Kosmicznej Rakiety TK7000.

Kategoria Fashion Writing: Iryna Melnychenko – za stworzenie kompletnego magazynu, który formą i treścią mógłby śmiało konkurować z tytułami na rynku prasowym w Polsce.

Kategoria Fashion Photography: Paweł Kocan – za zwycięską, estetyczną próbę wydobycia szczerego momentu z sesji mody.

Kategoria Fashion Illustration: Arkadiusz Bączyk – za myślenie o sobie jak o marce.