Portale i blogi, na których warto szukać inspiracji

Jeśli ktoś zapytałby mnie, jaki powinien być idealny PR-owiec, to powiedziałabym, że przede wszystkim oczytany. Nie chodzi tu nawet o znajomość rosyjskich i francuskich klasyków – choć i ona nikomu nie zaszkodzi, ale raczej ogólne pojęcie o dziedzinie, w której się specjalizujemy. Po przeglądzie wakacyjnych książek dla PR-owców przyszedł czas na zestawienie portali i blogów, na które warto zaglądać w poszukiwaniu inspiracji, informacji i najnowszych trendów w dziedzinie komunikacji mody. Koniecznie dodajcie te pozycje do swojego paska najpopularniejszych zakładek – gwarantuję, że lektura wielu z nich na stałe wpisze się w Wasz codzienny harmonogram pracy!

POPULARNE PORTALE O MODZIE

Żeby móc uważać się za eksperta ds. mody trzeba wiedzieć o niej o wiele więcej niż to, że Karl Lagerfeld jest projektantem, a Anja Rubik modelką. Wierzę, że PR-owiec z aspiracjami powinien znać nazwiska dyrektorów kreatywnych topowych domów mody, modelek i fotografów – ta wiedza przyda się Wam później w przełamywaniu lodów towarzyszących nawiązywaniu nowych znajomości. Ludzie z pasją się przyciągają!

Strony, które warto przeglądać przy kawie:

Fashion Gone Rouge

Najświeższe sesje wizerunkowe i editoriale zebrane w jednym miejscu. Jeśli dzień w biurze zaczynam od słów: „czy widzieliście już najnowszą kampanię Prady/Miu Miu/Gucci?", to prawdopodobnie właśnie przeglądam FGR.

Fashion Coupious

Oprócz najnowszych kampanii znajdziecie tu także przegląd nowych twarzy w modelingu oraz bardziej odważne sesje z pogranicza mody i sztuki.

Refinery29

Obok typowych newsów. chętnie czytam tu także opisy modowych eksperymentów w stylu „Dlaczego przez cały miesiąc ubierałam dokładnie te same rzeczy" lub porady dotyczące tego, jak ubrać się na konkretne okazje np. „Co założyć, kiedy nie masz nic do roboty".

Elle, Vogue, Harper’s Bazaar

Choć uwielbiam rozpoczynać dzień od lektury ulubionej gazety, to coraz częściej alternatywę stanowią dla niej portale lifestylowe.  Wystarczy, że zajrzę na chwilkę na jedną z trzech wymienionych wyżej stron, a już wiem, czym ekscytują się moje koleżanki zza wielkiej wody. Dotyczy to nie tylko świata mody, ale także celebrytów. Czytają plotki, zawsze mogę się jednak usprawiedliwić: przecież PR-owiec musi być ze wszystkim na bieżąco! Każdą ze stron warto obserwować także na Facebooku. Administratorzy ich profili do perfekcji opanowali sztukę zajawiania artykułów w taki sposób, że zwyczajnie nie sposób w nie nie kliknąć. Przynajmniej ja na ich sztuczki łapię się każdorazowo.

PORTALE BRANŻOWE

Warto czytać je w wolnej chwili, żeby wiedzieć o czym mówi lubz czego śmieje się branża. PR i marketing idą zwykle w parze, dlatego zachęcam Was także do śledzenia portali dla marketerów.

The Business of Fashion

Absolutny lider, jeśli chodzi o dostarczanie rzetelnych informacji na temat branży mody. Obszerne analizy, dotykające sedna wywiady, prognozy na najbliższe lata. Zawartość strony pokazuje, jak ogromną gałęzią współczesnego przemysłu jest dziś moda.

PR Couture

Platforma założona przez Crosby Noricks, guru PR Girls z całego świata. Na jej stronie znajdziecie porady dla początkujących adeptów PR-u, przegląd narzędzi, które pomagają w codziennej pracy oraz dziesiątki rozmów ze specjalistami z dziedziny mody i komunikacji. Przy okazji raz jeszcze polecam Wam książkę Crosby, której krótki opis znajdziecie TUTAJ.

Wirtualne Media

Choć w świecie mody wieści o przejściach czołowych dziennikarzy do konkurencyjnych redakcji rozchodzą się dość szybko, to na wypadek, gdyby coś miało Was ominąć, polecam regularne odwiedzanie Wirtualnych Mediów. Przeglądając portal warto mieć pod ręką aktualne CV – to tu sprawdzisz, czy czasem nie zwolniła się posada PR-owca Twojej ulubionej marki.

Nowy Marketing

Jeśli kolega z biura w słuchawkach na uszach ukradkiem ociera łzę lub dla odmiany histerycznie chichocze, to spora szansa, że właśnie przegląda „Suszonkę, czyli marketing w obrazkach” na Nowym Marketingu. Polecam szczególnie na piątkowe popołudnie, gdy zmęczeni całym tygodniem zastanawiacie się nad rzuceniem wszystkiego i założeniem domowej hodowli mopsów. „Suszonka” inspiruje i naprawdę dodaje skrzydeł!

BLOGI

Freestyle Voguing

Tobiasz Kujawa nie tylko błyskotliwie komentuje modowe smaczki, ale też często daje pstryczki w nos niekompetentnym PR-owcom. Zamiast się obrażać, warto wyciągać wnioski! Czytając jego blog, nie tylko śmieję się pod nosem (choć bywa, że wyrwie mi się na głos rubaszne „łohoho”), ale również mobilizuję się do dalszego poszerzania fachowego słownictwa – nikt w tym kraju tak jak on, nie żongluje modowymi terminami z równą łatwością i gracją!

Fashion PR Girl

Choć niezręcznie chwalić redakcyjną szefową, Olka Kaźmierczak wypracowała sobie pozycję polskiej specjalistki od komunikacji mody. Wbrew nazwie, na jej blogu Fashion PR Girl znajdziecie nie tylko tematy stricte PR-owe, ale również takie szerzej zahaczające o świat mody i kultury, wśród nich szereg nieprzegadanych wywiadów z ludźmi z branży. Pozycja obowiązkowa!

PR Blonde

PR-ówka w Nowym Jorku, czyli poradnik, jak nie zwariować, pracując każdego dnia na najwyższych obrotach.

PR Diva

Propozycja m.in. dla tych osób, które dopiero szukają pracy marzeń. Jak wyróżnić się w tłumie kandydatów i zdobyć pracę w wymarzonej firmie? Podpowiedzi szukajcie na blogu PR Divy.

NYC PR Girls

Ostatnimi czasy blog jest aktualizowany jedynie sporadycznie, jednak namawiam Wam, żebyście sięgnęli do archiwum – znajdziecie tam wiele praktycznych PR-owych porad.

Fashion PR Girl Problems

Moja absolutnie ukochana strona, która niestety od prawie roku nie była już aktualizowana. Przez ten czas „problemy” typowej PR Girl (nie)szczęśliwie nie zdążyły się zdezaktualizować. Jeśli dopiero stawiacie pierwsze kroki na tym polu, sprawdźcie, z czym jeszcze przyjdzie się Wam zmagać.

Oczywiście stron, które warto odwiedzać jest wiele, wiele więcej – ja wskazałam Wam jedynie te, na które sama chętnie zaglądam. Z uwagą zapoznam się także z Waszymi sugestiami. Zostawiajcie je proszę w komentarzach.

Zdjęcie tytułowe: Style Stalker.