Trendy, o których nie miałeś pojęcia, a rządzą instagramowym światem vol. 2

Zanim stwierdzisz, że Twoje konto na Instagramie to prawdziwa perełka, odpowiedz szczerze na pytanie: czy w ciągu ostatniego roku wprowadziłeś na profilu twojej marki jakieś zmiany, korzystałeś z nowych narzędzi, bawiłeś się trendami? Jeśli nie, czeka Cię sporo do nadrobienia. Oto pięć trendów, dzięki którym twoje konto stanie się świeże, a liczba obserwujących skoczy w górę.

Tu przeczytasz „Trendy, o których nie miałeś pojęcia, a rządzą instagramowym światem vol. 1"

INSTAGRAM STORIES

Instagram Stories są niemal dokładną kopią mechanizmu znanego ze Snapchata. Filmik lub kompilacja zdjęć, którą umieścisz, zniknie po 24 godzinach, ale w tym czasie masz szansę, by pokazać swoją markę od kulis i jeszcze bardziej zaangażować odbiorców. Krótki filmik z backstage, szkicowania nowych projektów, a nawet przygotowywania produktów do wysyłki – to wszystko idealnie nadaje się do Instagram Stories, bo motywuje do regularnych odwiedzin na twoim profilu. Tory Burch za ich pomocą zaprezentowała w akcji nowy model swoich kultowych balerinek. Wystarczył krótki film z tańczącą w nich Gigi Hadid. Z kolei Marc Jacobs zabrał fanów za kulisy New York Fashion Weeka, nierzadko też prezentuje na żywo modele, w których ostatnio wystąpili celebryci. Jeśli to cię nie przekonuje, mamy dla ciebie ważną informację: internet efemeryczny to trend, który przybiera na sile i raczej zadomowi się na dłużej. Poza Snapchatem i Instagramem wykorzystuje go też Messenger z opcją Twój Dzień i Twitter Moments.

REKLAMA

Filtry ze Snapchata, czy wspomniane wcześniej Instagram Stories, to instagramowe nowości, o których wspomina się najczęściej, jednak dla twojej marki o wiele ważniejsze są Business Tools. To najważniejsze narzędzie na twoim instagramowym koncie – daje ono dostęp do statystyk konta oraz analizy twoich followersów, a co za tym idzie, dostosowania do nich reklamy i tworzenia postów sponsorowanych, które trafią w odpowiedni target. Aby rozpocząć kampanię, wystarczy tylko połączyć konto na Instagramie z Facebookiem. Sam mechanizm tworzenia reklamy jest podobny do tego do czego przyzwyczaił nas Facebook: musimy określić grupę docelową, format reklamy i jej przekaz oraz dobrać ewentualne call to action. Poza narzędziami stricte reklamowymi, Business Tools wprowadza także kilka innych funkcji, które są niezbędne w komunikacji marki z klientem jak choćby dodanie opcji kontaktu.

SHOPPING

W listopadzie 2016 r. 20 amerykańskich marek takich jak Kate Spade, JackThreads, Abercrombie czy Warby Parker, testowało Instagram Shopping. To nowa opcja pozwalająca wynieść e-commerce na Instagramie na zupełnie nowy poziom. Dzięki niej klienci dostaną możliwość szybkiego zakupu przedmiotów, które zobaczą na profilu marki. To ogromne udogodnienie – do tej pory nawet jeśli udało ci się zaintrygować klienta, musiał on szukać więcej informacji o twojej ofercie w sieci. Teraz na jednym zdjęciu będzie można zaprezentować ceny aż 5 produktów, a po kliknięciu na dany przedmiot wyświetlą się dodatkowe informacje oraz przycisk przekierowujący do strony sklepu. Oznacza to zminimalizowanie czasu od zobaczenia do kupienia – to dobra wiadomość dla ciebie, bo w branży fashion decyzje zakupowe podejmuje się impulsywne. Mimo, że nie wiadomo kiedy dokładnie opcja Shopping zostanie uruchomiona dla każdego, widać już pierwsze zmiany z nią związane. Z pewnością zauważyliście, że możecie zapisywać posty, które wam się spodobają. Ma to m.in. pozwolić na tworzenie swoich wishlist zakupowych.

VIDEO

Video na Instagramie nabiera na znaczeniu. Już w pierwszych 3 miesiącach 2016 roku, czas jaki spędziliśmy na oglądaniu filmików na tej platformie wzrósł o 40 proc. w stosunku do 2015 roku, a odkąd w marcu tego roku wprowadzono możliwość dodawania 60-sekundowych filmów, ta forma stała się jeszcze bardziej angażująca. Film prezentujący twoją markę nie musi być jednak sztampowy. Instagram daje mnóstwo możliwości zabawy z video, by twój przekaz przyciągał wzrok. Najprostsze jest tworzenie jednosekundowych GIFów, które wróciły w ostatnim czasie do łask. Służy do tego apka Boomerang, która z 5 zdjęć składa krótki, zapętlony filmik. Innym rozwiązaniem jest postawienie na silent video – filmik pozbawiony dźwięku silniej przemawia obrazem i skupi uwagę odbiorcy na przekazie. Poza tym, większość konsumentów ma wyłączone dźwięki aplikacji – tworzenie tła muzycznego jest więc często stratą czasu. Ważne jest, by mieć pomysł, jak np. DVF, które wrzuca zmontowane filmiki z ich inspiracjami czy Top Shop i ich niebanalne time lapse.

TUMBLR PINK

Rose Quartz to kolor roku 2016 według Pantone i zdecydowanie najgorętsza barwa w świecie mody. Social media oszalały na jej punkcie i to zarówno jeśli idzie o luksusowe brandy takie jak Gucci czy CK, jak i skierowane do zdecydowanie innych odbiorców Vans, Glossier, czy Everlane. Fascynacja różem sprawia, że Rose Quartz może zostać z nami na dłużej – marki decydują się na użycie go w reklamach, sesjach i kampaniach, bez względu na płeć, wiek i status swoich odbiorców. Pierwszy raz w historii mody pudrowy róż wymyka się stereotypom i przestaje być infantylnym wyborem dla nastolatek. W tej chwili pod hashtagiem #rosequartz zamieszczonych zostało ponad 734 tysięcy zdjęć, a specjaliści z branży mody zapowiadają, że 2017 o nim nie zapomnimy. W kolejnych miesiącach pojawi się w niejednej kampanii w jeszcze lżejszej, bardziej pastelowej odsłonie. Warto go wdrożyć go do swojej komunikacji: jako powtarzalny element naszych zdjęć lub w przewrotny sposób, bawiąc się konwencją i stereotypem. To może być także dobry mariaż z komunikacją nastawioną na body positive. I pamiętaj – nic na siłę. Nie każda marka korzystnie wypadnie w wersji pink.

Ilustruje Elena Ciuprina